Tuesday, December 27, 2011

Durian oh durian...!!!

Assalamualaikum... kali ni nak post sikit pasal jamuan durian di Kem Perik. Ok, bagi meringkaskan cerita, saya cerita ikut turutan gambar saja ya.

Lokasi : Kem Perik
Tarikh : 28 Jun 2011
Masa : 3-6 petang

Kami berkumpul di hadapan asrama pada pukul 3 petang dang bertolak ke kem Perik pada 3.30 petang. kami ke sana dengan menumpang kereta sahabat-sahabat dan ada juga yang menunggang motor. Beberapa orang pensyarah dijemput untuk menghadiri jamuan ini antaranya Ustazah Nazrah sebagai penyelaras Mentormente di Ipda, Ustazah Fadzliyah, Ustaz Azhar dan Ustaz Asri. Kehadiran ustaz ustazah bersama keluarga mereka memeriahkan lagi jamuan kami kali ini.
Buah durian yang menjadi santapan kami pada petang ini, masih segar =)

Kawasan yang menjadi tempat kami menjalankan aktiviti mentor mente kami kali ini. Kawasan yang luas, bersih dan menghijau dengan pokok-pokok di sekelilingnya sangat menenagkan dan sesuai untuk melakukan sebarang aktiviti.
Majlis dimulakan dengan ucapan pengerusi masjlis, Lukman Ghazali.
Ucapan diteruskan oleh ketua kelas PISMP PI-PR Sem 2, Azaludin Azrin
Mentor tersayang, sempat memberi nasihat kepada kami semua.
Ucapan kemuncak oleh Ustazah Nazrah
Bacaan doa selamat turut diadakan yang diketuai oleh Habib Nuh
Waktu yang amat ditunggu-tunggu oleh semua. Bukan sahaja kami dapat menikmati buah durian, tetapi kami juga dihidangkan dengan pulut untuk dimakan dengan durian atau ikan masin serta bihun goreng.
Semua nampak berselera =)

Alhamdulillah, majlis kami selesai lebih kurang pada pukul 5.40 petang. Sebelum pulang, kami sempat menunaikan solat Asar bersama-sama di surau yang disediakan. Kami juga sempat merakam gambar kenangan bersama di pentas Kem Perik. Kami pulang dengan rasa gembira dan bersyukur atas nikmat rezeki yang dikurniakan.




No comments:

Post a Comment

allahuakbar!!

islam untuk semua

anda juga mungkin meminati...

Related Posts with Thumbnails