Tuesday, October 26, 2010

SAMBUTAN HARI LAHIR MENTOR

Hari : Isnin
Tarikh : 16 Ogos 2010
Masa : 6.30 petang- 9.00 malam
Tempat : Restoran Bendang D’ Kelubi
 Keadaan di belakang restoran sementara menunggu kedatangan keluarga mentor tersayang

Strategi untuk mengadakan sambutan hari lahir mentor bermula sejak majlis makan tomyam di masjid an-nur. Kami telah berpakat untuk memberi kejutan sambil dibantu oleh isteri Ustaz Radzi, Ustazah Adliza dan beberapa orang anak-anaknya. Hal ini kerana kami memerlukan maklumat tentang saiz baju untuk mentor kesayangan kami ini. Akhirnya, kami bercadang untuk membeli pakaian batik hitam keperangan buat ustaz.
Pada hari kejadian, kami bertolak ke Restoran Bendang Kelubi dengan kenderaan sendiri. Setelah sampai di sana, kami berbincang dengan lebih terperinci untuk membuat kejutan apabila menyambut kedatangan ustaz sekeluarga nanti. Sambil berbincang, kami bersembunyi di belakang surau yang disediakan di restoran tersebut.
 Ustaz Radhi kelihatan terkejut dengan kehadiran kami semua

Alhamdulillah, ustaz tidak menyedari kedatangan kami di sana. Apabila waktu berbuka semakin hampir, kami semua menyerbu ustaz sambil menyanyikan lagu hari lahir…Allah selamatkan kamu…..Ternyata ustaz sangat terkejut dengan kedatangan kami secara tiba-tiba. Salah seorang daripada kami memegang kek dan rakan-rakan sekelas lelaki memeluk ustaz sambil mengucap hari lahir kepadanya.
 Antara juadah berbuka puasa pada hari ini

Selepas berbuka puasa dengan hidangan yang sangat menyelerakan seperti tomyam, sambal belacan, telur dadar, ikan stim, kami menunaikan solat magrib secara berjemaah. Kemudian, upacara memotong kek dan sedikit ucapan dari ustaz berlangsung. Ustaz mengucapkan terima kasih kerana sudi mengadakan majlis buatnya dan turut menyatakan rasa terharu dengan perbuatan kami.
  Selepas menikmati kek dan air bandung, sesi bergambar kenangan pula diadakan. Pelbagai pose daripada rakan-rakan sekelas dan anak-anak ustaz. Kami pulang ke kolej kediaman kira-kira pukul 9 malam untuk menunaikan solat trawikh berjemaah. Semoga ukhwah yang terjalin di antara kita terus berkekalan hingga ke akhir hayat.InsyaAllah

No comments:

Post a Comment

allahuakbar!!

islam untuk semua

anda juga mungkin meminati...

Related Posts with Thumbnails