Thursday, February 25, 2010

JAMUAN AKHIR SEMESTER


Hari : Ahad
Tarikh : 15 November 2009
Tempat : Radix Fried Chicken, Alor Setar, Kedah
Masa : 2.30 petang – 5.00 petang

           Dengan menaiki bas biru IPDA kebanggaan warga institut, kami memulakan perjalanan ke RFC di Alor Setar yang terletak berhampiran Terminal Bas Shahab Perdana.Walaupun  perancangan awal untuk mengadakan jamuan di Restoran Kelubi  tidak menjadi kerana banjir namun kami tidak membiarkan perasaan terkilan menyelubungi hati kami.Nampaknya ikan siakap dan kailan ikan masin telah bertukar menjadi ayam goreng. hehehe.
       Setelah berurusan di kaunter pembayaran, kami bersedia untuk menjamah ayam goreng kegemaran ramai ini.Walaupun kami kekurangan rakan seperjuangan iaitu saudara Habib Nuh,Norazaluddin Azrin dan Aimanzaki yang mempunyai hal yang lebih penting, kami meneruskan majlis pada petang itu dengan bacaan doa makan.Alhamdullilah, kami tidak menghadapi masalah dengan tempat makan di situ kerana kami telah menempah tempat khas sehari sebelum majlis jamuan.

           Kami makan dengan senang hati dan gembira.Ada diantara kami rupa-rupanya telah ‘berpuasa’ pada sebelah pagi dan makan dengan berselera sekali hehehe…Walid kesayangan kami pula makan bersama dengan Ustaz-ustaz JAPIM dan pemandu bas pada hari itu.

          Kemudian, majlis diteruskan oleh pengerusi majlis,saudari Ummu Aiman.Beliau menyingkap kembali aktiviti-aktiviti yang telah dilakukan sepanjang semester ini.Selepas itu, kami mendengar ucapan Ketua Kelas kami, saudara Wan Amiruddin , dan ucapan mentor, Ustaz Mohd Radzi  bin Lebai Mat.Ustaz tidak lupa menyentuh mengenai peperiksaan serta perkara-perkara berfaedah yang perlu dilakukan sempena musim cuti yang akan datang tidak lama lagi.

           Majlis diteruskan lagi dengan upacara penyampaian hadiah sempena Pertandingan Bowling yang diadakan tempoh hari.Hadiah-hadiah itu terdiri daripada piala-piala untuk 3 pemenang kategori lelaki dan perempuan serta kategori markah tertinggi.

           Sebelum pulang ke kolej kediaman, kami melawat ke Pustaka Darussalam yang terletak tidak jauh dari situ.Terdapat  banyak bahan ilmiah seperti buku-buku agama dan alatan tulis.Kebanyakkan dari kami tidak lupa untuk membeli pen khat untuk digunakan pada hari peperiksaan subjek Pengajian Islam 1 pada Rabu kelak.


       Kami tiba di IPDA kira-kira pukul 5.00 petang.Sebelum melangkah pulang menunaikan Solat Asar pada petang itu, kami menganbil gambar kenangan terlebih dahulu.Ternyata, pada semester ini, banyak kenangan manis yang terpahat di sanubari masing-masing.Terima kasih semua atas komitmen dan kerjasama anda untuk semester ini!Semoga ukhwah yang dibina kekal selamanya InsyaAllah…..










1 comment:

  1. Assalamualaikumm...Tahniah...Antum memang hebat...Tapi, ingat...jgn lupa pelajaran....selesaikan tugasan..baru jalan2...ok..ready to next trip...Where...

    ReplyDelete

allahuakbar!!

islam untuk semua

anda juga mungkin meminati...

Related Posts with Thumbnails